2009-05-21

Städar idag...

Jag filar på reseberättelsen från Amsterdam, men ni får ge er till tåls lite till. Måååånga bilder är det också!

Igår var jag på Gökotta i Lingbo, det är en tradition som heter duga. En endaste gång sedan jag tog hojkort 1990 har jag missat Gökottan. Det var i mitten av 90-talet då snön vräkte ned. Igår var vi ca 450 hojar, säkert över 500 personer. Blandade typer. Unga, gamla, farbröder, killar, tanter, bruttor, tjocka, smala, räjsputtar och customåkare...

Idag är en sån där dag när det är mulet och soligt om vartannat. Regnet hänger lite i luften. Hade inget inplanerat idag, så jag har städat. Sen fick jag trevligt fikasällskap också då Misa Melin kom in och fikade då hon var ute på promenad. Ska nog ta en tur neråt Ljusdal och handla lite om en stund. Vad ska man äta idag tro?

Inga kommentarer: