2009-05-29

Brorsbarn

I onsdags njöt jag av några timmar med Gustav och Elin. Bilder från dagen finns i fotodagboken, som förresten är uppdaterad några dagar bakåt! Jag blev lite sentimental när jag kramade dem och sa med gråten i halsen till Gustav: Åh vad jag har saknat dig... "Jag vet" svarade han. ;-)
De blir så stora. Elin har tappat flera tänder och låter lite rolig när hon pratar. Hon är f.ö en fröken med ett väldigt humör. Det fick vi ta del av ikväll då hon blev sur för att HON inte fick ge Ulla blommorna när vi skulle gratta på födelsedagen. Oj oj oj... det är mycket testing testing. Vi gick ett varv runt huset hon och jag och jag sa att om man springer två varv runt trädet så brukar det sura försvinna och tänk, det gjorde det!
Gustav börjar trean i höst, ska få ny lärare och ska ju börja läsa engelska, stora killen. Han kan minsann redan några ord sa han idag; car, bus och train. Sen kan han säga "My name is Garfield" också ;-)

Idag har jag hållt på precis heela dagen att måla min trädgårdsgunga. Måste köpa en liter färg till, för det räckte inte riktigt. Jag är väldigt glad att det nästan är klart, för jisses vad mycket det var att måla. Mycket skrymslen och vrår. Längtar till att få inviga den någon fin kväll, kanske med fina kuddar, ett glas vin och en god bok!

I morgon bitti är det hojtur till Sundsvall och Motorcykelns dag. Det ska bli kanonväder både lördag och söndag, så det blir trevligt. Det brukar vara sidådär en 600 hojar eller nåt.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Va mysig den såg ut! :)

catja sa...

Gustav är ju läskigt lik dig. Otroligt, han skulle kunna vara ditt barn!
Snygga hål mellan tänderna. :D