2008-04-01

Sjukhusbesök

Var på ortopeden idag i Hudiksvall... fick TJATA mig till en artroskopi (stavas?). Artoskopi är alltså när de går in i knät via titthål och kollar upp vad som är fel, de kan då direkt operera om det är nödvändigt. Läkaren sa att "en spricka i korsbandet KAN man leva med" och "det KAN vara menisken, eller det KAN vara förslitning". Jag argumenterade och gav mig inte, var nog lite "bråkig". Sa att jag vill inte veta vad det KAN vara utan jag vill veta vad det ÄR! Jag ifrågasatte även om förslitningen verkligen kan dyka upp precis efter att man kört omkull med motorcykel. Jo det var ju lite konstigt tyckte han. Nu står jag i alla fall i kö. Tre månaders väntetid och på sommaren opererar de inte, så tidigast i augusti blir det då.

Även om det känns skittrist - jag hade verkligen velat få detta gjort innan sommaren - så är det ändå skönt ATT det blir av.

Har grejsat lite på sidan också, ville göra bloggen mer personlig. Gillar egentligen att ha en egen dagbok på min sida, dvs ingen blogg. Men det är enkelt och det går att blogga överallt i världen. Ja som jag reser menar jag... *ironisk*
Nä, men det är ändå ett bra alternativ.

Godnatt!

Inga kommentarer: