2008-04-15

En helt vanlig tisdag

Knät känns lite bättre nuförtiden. Vet inte om det beror på att jag varit sjukskriven en dag i veckan eller om det har läkt ihop lite eller nåt. När jag går på plan yta så känns det inget särskilt, det är när jag ska resa mig ur t.ex en soffa eller när jag går i trappor som det gör ont. Om jag går mycket får jag också ont. Men nu känns det alltså bättre. Är hemma idag men jobbar lite ändå, det körde ihop sig här så jag var tvungen. Niorna vill ju ha sina besked...

Det som står på programmet idag är att jag ska hämta mina nya glasögon, lämna antagningsbesked till niorna på en friskola i Ljusdal, luncha ute, handla lite. Sen blir det väl en lung och stilla hemmakväll som vanligt.

Särskrivning, finns det nåt värre???
En elev hade skrivit "sommar lov" och "sko skav" i en uppsats som låg på lärarrummet igår. Jag frågade lärarna hur det kom sig att så många särskriver just nu. De tror att det beror på att datorerna inte känner igen orden om de inte särskriver. Jag får krupp på särskrivning!
Några exempel:
Kyckling sallad - kyckling och sallad då på tallriken eller ?
Vår termin
Choklad kaka - det är faktiskt två saker, choklad och kaka, istället för chokladkaka!
Ljus hårig - en ljus och hårig människa?

IRRITERANDE!

Inga kommentarer: