2008-04-19

Minnet...

Är det åldern tro?
I morse kom jag på att jag var sugen på ägg till frukost. Sagt och gjort, jag satte en kastrull på plattan och började fundera på vad jag mer skulle äta till frukost. Kom på att jag även skulle ta ett bad såhär på lördagmorgonen, gick därför ner i källaren och började tappa upp badvatten.
Väl uppe igen satte jag mig vid datorn och började bokföra åt Grannlåt. Jag glömde såklart bort tiden och kom plötsligt på: BADVATTNET!
Hastade ner i källaren och såklart var karet fullt och det sipprade ut vatten ur överfyllningsventilen. Vattnet var dessutom ganska kallt eftersom det stått på typ i trekvart eller nåt ;-). Nog för att jag har ett stort badkar, men en 45 minuter tar det inte att fylla det!
Kröp ner ändå i det småljumma vattnet, jag gillar att bada. Tänkte göra en hårinpackning också... kanske en ansiktsmask... men då...
Helvete.... ÄGGEN!
Äggen stod ju fortfarande på plattan. Det var bara att svinga sig (nåja) ur badkaret, torka sig lite snabbt och ta sig till köket så snabbt det bara gick. Som tur var hade det inte kokat torrt. Då hade det väl börjat brinna antar jag ?!? Men äggen hade kokat sisådär en 30 minuter eller nåt, så de var bara att kasta.
Jag kokade nya ägg. Gott var det!

Dagen idag: Traditionellt fika på Finess, same procedure as last week... ;-)

Sen har jag kollat in hundvalpar hos kusin Emma och fått veta att Emma ska bli moster! Plastkusin Malin ska ha en liten i oktober. Kul kul!

Har en lasagne i ugnen och sen åker jag till Eva för lite trevlig och stillsam samvaro...

Inga kommentarer: