2008-04-11

I väntrummet...

I måndags satt jag på sjukhuset och väntade på att få gå in och ta prover på lab. Jag hade 13 personer före mig i kön och slog mig ner vid ett tomt bord. Det var mest äldre i det stora väntrummet. Det pratades om väder och vind och om vad proverna visade förra gången man var där. Vilka sjukdomar man haft på sistone och det senaste skvallret. Vädret avhandlades också såklart...

Bredvid mig satt tre karlar, förlåt karlakarlar. Det var verkligen grabbig jargong om man säger så. Två av dem var i 65-årsåldern och den tredje något yngre. Man A hade tydligen nyss gått i pension och då frågade Man B nåt i stil med;
-Jaha du A, vad sysselsätter du dig på dagarna då?
-Jadu, man har man ju en del att göra, man är inte sysslolös precis... Men fan, det är skönt att få rå sig själv.
-Ja, nog fan har man det gött när man är pensionär. Å jobbat har vi ju gjort också, så vi har faan gjort rätt för "löningen". *skrattar rått*
-Ja verkligen, instämmer både Man B och Man C
-De klagar på att det inte finns nå jobb, men vill man ha jobb så nog faan finns det jobb. Ja så resonerar då jag! Säger Man C
Man A och Man B nickar överensstämmande...

Man B:
-Vilka härliga dagar man har, åker upp till stugan när det blir lördag, tar med hunden. Ut å jaga några timmar, så kommer man hem å har man tur så har kärringen lagat nån god mat. Man tar sig en grogg eller två efter maten och sen somnar man gött.


Ibland är jag glad att jag är singel! ;-)

Inga kommentarer: