2008-04-11

Världen är liten ibland...

Har varit på vift i veckan. Onsdag var det föreläsning i Bollnäs. Sen drog jag och mina kollegor till Gävle för en liten möhippa med jobbarkompis L som gifter sig i sommar med sin Christer.

En jättetrevlig kväll med vin, god mat, skratt och surr om både det ena och det andra. Lite shopping hann vi också med. Jag tog det lite lugnt då mitt knä alarmerade att det behövde vila. Jag satt kvar på fiket när de andra sprang som skållade råttor.
En rolig grej hände. Jag satt vid ett bord för fyra och de andra hade ju gått iväg dårå. Det var rätt fullt på fiket - Waynes Coffe - så en kvinna kommer med sin bricka och frågar om hon får dela bord med mig eftersom det var så ont om plats. Självklart! Vi börjar såklart småprata. Jättetrevlig tjej! Hon jobbar med rehabilitering och när jag säger att jag är från Ljusdal så säger hon "jaha, jag är från Hudik". Det visade sig att hon bor i Näsviken och har barn på "min" skola!

Idag har jag jobbat hemifrån. Fick faktiskt en hel del gjort. Sammanställningar som ska produceras och lönerapporter som ska skrivas bland annat. Vid halv två gav jag upp och åkte till Ljusdal för lite social samvaro med trevliga människor. Känner mig ovanligt pigg för att vara fredag. Jag brukar klippa med ögonen vid halv tiotiden redan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja Wille är en hund ;) Synd du inte fått svar men ge inte upp! Fortsätt ringa på måndag!! Jag jobbar må -tis 10-16 fredag 16-23. Vad händer i helgen då? Kram

Anonym sa...

Ja världen är verkligen liten ibland! När jag var i London förrförra året så stötte jag ihop med mina föräldrars granne inne på en pytteliten boutique.

Anonym sa...

Hej på dig! Låter som ena riktiga karlakarlar du :). Jag hoppas vi kan ta en fik ihop i sommar. Ska du åt Gävle hållet en helg kan du väl hojta till. Kram Anne

Anonym sa...

Ja det där är nog barn rummet en annan aldrig fick hihi....