2008-04-05

Kvalitetstid

Ilskan över restskatten har lagt sig. Jag fick nämligen kvalitetstid med Gustav och Elin i torsdags och igår och det får allt annat att blekna ;-)

Uffe hade ungarna från torsdag den här helgen men han var tvungen att jobba igår. Han bad mig om hjälp och vi kom fram till att det var bäst att jag sov över hemma hos dem. Jag har nämligen ingen lust att kliva upp sisådär vid tre på morgonen och åka över till min bror för att vara barnvakt åt hans barn. Kan bara föreställa mig hur mitt morgonhumör skulle vara, hu!

Gustav fick för något år sen en loftsäng och vi har länge pratat om att jag skulle sova i nederslafen. Nu blev det ju läge för det då. Jag läste saga för de små liven och sedan gick de till sina respektive sängar. Uffe höll på att greja lite med annat. Japp, då går jag ner och kollar på tv en sväng då tänkte jag. Men efter två minuter hör jag en ljus röst som ropar från övervåningen; "Faster, kommer du då?" Gustav ville ju såklart att jag skulle lägga mig och sova samtidigt som honom! Nu är ju inte jag särskilt van att lägga mig redan klockan nio. Men vad gör man inte för sina syskonbarn? Jag kliade honom på ryggen en stund (han tycker att det är skönt) och sen snarkade han in. Jag la mig och läste och somnade faktiskt vid halv elva.

Så igår fick jag prova på livet att lämna barn på dagis och hinna i tid till jobbet. Jag hade lite svårt att veta hur lång tid de tar på sig på morgonen. När de har sovit hos mig har det ju för det mesta varit helg, eller så har jag bara haft en av dem att lämna till skola/dagis. Men vi hann i tid och jag var på jobbet tio i åtta.

Igår tog jag en liten rast och tog med mig dem på mc-firman och tittade på min nylackade motorcykel. Sån här färg blir det på den nu. Coolt! Det tyckte Gustav också. Passade på att byta färg på den när den nu skulle lackas efter min vurpa i augusti. Det var den här färgen jag ville ha från början men det fanns typ inga att få tag på. Hojen står ju isärplockad nu, men vi såg i alla fall delarna och den härliga illgröna färgen. Det kommer att bli skitsnyggt! Fler bilder finns i fotodagboken!

Jag måste försöka hitta ett bra knäskydd. Kanske kanske kan jag åka lite hoj i sommar om jag hittar ett bra. Det finns på sportaffärerna, men största storleken är för liten för mig så jag måste leta någon specialaffär. Om någon vet någon så hojta till!

Igår när vi skiljdes åt så sa Gustav. "Vill du sova över hos oss i natt också faster?" Tror att han tyckte att det var jättemysigt att jag sov där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Godmorgon. Vi fick också restskatt. Pissigt känns det men inte mycket att göra åt.
Hoppas du kan åka lite hoj trots knät. Vi ska ut på premiär tur idag.Robban har åkt förut en gång men jag bylsar på mig massor av kläder och ska med på premiäraen idag :)

Ha en skön helg.Ska in till Handelsboden om nån vecka och kolla efter Boots. Kram