2008-04-02

Självdeklaration

Dagen idag började så bra. Eller föresten, jag var som vanligt snortrött när klockan ringde och snooozade så många gånger att jag kom i sista sekund med andan i halsen till jobbet (men jag VAR i tid!).
1. Jag har idag jobbat på min favoritskola
2. Jag är så glad så glad över beskedet hos läkaren igår
3. Jag ringde mc-firman och fick veta att min Triumph nu änligen är lackad
4. Hade ett bra samtal med en elev på förmiddagen
5. Hade god mat i matlådan till lunch
Allt toppen liksom...

Men så kom jag hem och öppnade posten... Deklarationen hade kommit...

20.000 i restskatt! Hur fan är det möjligt? Jag har visserligen två arbetsgivare, men det dras extraskatt varje månad på min lön. Jag har lån på huset och numera även på bilen, dvs en del räntor som ska dras av. Hur är det möjligt med så mycket i restskatt????

Jädrar i min lilla låda. Nu vill det till att det blir mycket avdrag för resor så resten sjunker några tusen i alla fall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan för restskatt! Huah!! Finns det inga smarta avdrag du kan göra? Jag betalar också extra varje månad för att slippa restskatt. Det är fan inte kul en om et bara är några hundra.