2008-04-18

Veckan som gått...

Veckan har varit ganska bra tycker jag. Det börjar trappas upp på jobbet, nästa vecka drar omvalet till gymnasiet igång, då blir det bråda dagar.
Idag slutade jag redan halv två, skönt. Tog lite komptid eftersom jag jobbade i tisdags då jag egentligen var sjukskriven.

Min Triumph är klar, hämtad och uppställd i garaget. Bilder kommer under kvällen i fotodagboken! Min snälla bror körde hem den åt mig, måste testa om jag kan böja knät så pass att jag kan ta en liten provtur. Kanske i helgen, det ska ju bli fint väder.

Igår var det smyckekurs för första gången på evigheter. Det var en kille med, vilket aldrig har hänt förr och det var lite kul faktiskt. Han hade sin dotter med sig men han deltog också i kursen.
Tidigare var det fullbokat på workshop i smycketillverkning men nu har det varit superlugnt. Igår var det fem deltagare. Det var väldigt lugnt och trevligt tyckte jag. Två småtjejer var med, de är alltid så flinka i fingrarna och har inte lika mycket prestationsångest som oss vuxna.

Fredag idag. Sköööööönt!
Tror jag ska ta mig ett glas vin och sätta mig ute faktiskt, solen strålar och det är ganska varmt. Trött är jag också. Sov hos min bror i natt (i Gustavs rum i nederslafen i hans våningssäng). Jag sover inte riktigt bra där. Skumgummimadrass och en stege upp till överslafen som jag sparkar i hela tiden gör att jag vaknar titt som tätt. Men mysigt att äta frukost med syskonbarnen och skjutsa dem till dagis/skola! I morse testades fasters tålamod då Elin skulle välja kläder själv ;-)

Inga kommentarer: