2008-04-30

14 dagar till operation

Dagarna ilar snabbt förbi. I morgon är dagen då jag ska börja med flytande kost inför operationen. Hudiksvalls sjukhus rekommenderar Modifast och jag har beställt hem ett lager. Idag hade jag ingen matlåda, så i brist på annat så tog jag med en påse potatis- och purjolöksoppa. Den var helt ok. Det finns bara två soppor att välja på; ovanstående samt sparrissoppa. Sen finns det vanilj, hallon och choklad också. Jag har beställt lite av varje.

Var på Järnvägs och käkade med mamma efter jobbet. Ja, det är ju sista dagen på vem vet hur länge tills jag kan äta vanlig mat. Åt så att magen stod åt alla håll, orkade inte ens desserten. Blä. Hatar att må så. Förhoppningsvis är det slut på den sortens ätande nu. Hoppas verkligen det!

Åkte sedan och hämtade Kawasakin som Flax så snällt har bytt olja och filter på åt mig. Nu är det bara att tuta och köra igen. I morgon blir det en hojtur om det är väder!

Inga kommentarer: