2008-05-03

Dag 3 med Modifast

Det går skapligt med Modifasten. Igår morse kände jag mig lite skakis men försökte att fokusera på något annat istället och då gick det bättre. Fredag: hämtade upp Gustav och Elin hos deras mamma och så tog vi tåget till Bollnäs. Det är konstigt, vart jag än går så är det "lockelser" typ skyltar med "dagens lunch" eller "lösgodis 4.90". Sånt har inte bekommit mig ett dugg förut, brukar inte falla för sånt. Men nu. När jag inte FÅR äta, då jädrar. Kände när vi gick på stan att jag inte har riktigt samma ork som innan jag började med flytande. Kan det vara inbillning? Vi hade en jättemysig dag. Det var ju Elins födelsedagspresent. Att åka tåg till Bollnäs och köpa en leksak. Ungarna lekte på torget i Bollnäs samtidigt som jag satt och drog i mig dofterna från torghandeln. Det luktade jordgubbar, äpplen och annat. Underbart!

Efter att leksak till Elin inhandlats så gick vi på Max och åt hamburgare. Eller nja, jag åt ju potatis-purjolökssoppa jag. Vi fick sällskap också för jag stötte på en kille som åker hoj som jag känner lite. Helt ärligt så blev jag inte det minsta frestad av ungarnas mat. Har aldrig varit särskilt för sånt där.
Ungarna var här hemma på eftermiddagen och vi hann med att pyssla lite, de byggde Lego, Elin sjöng alla sånger hon kan ;-), Gustav ritade lite och så tittade vi på film. Uffe hämtade upp dem efter jobbet på kvällkvisten. Jag fick alltså rå om ungarna en hel dag, underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror inte du inbillar dig att du har mindre ork. Du har ju säkerliken halverat ditt energi intag genom att bara äta modifast! Du är superduktig!

Låter mysigt att rå om barnen så där en hel dag!

Kram Cissi