2008-05-01

Första dagen med Modifast

Första dagen med Modifast. Åt en hallon till att börja med, den var sådär tyckte jag. Sedan sparris, den var ganska god. Skönt att inget smakar blä, då skulle det bli jobbiga 2 veckor. Jag känner på mig att det här kommer att gå bra. Saknar att tugga på nåt, men blir mätt av Modifasten och det är ju huvudsaken.
Jag är så dålig på att dricka vatten, det måste jag bättra mig med. Har huvudvärk nu, det är säkert därför.

Det blev en liten hojtur idag, men det var kallt så det blev bara en kort sväng. När vi skulle fika så tog jag en kopp te. Helt ok.

Mamma och jag har gjort ett ryck i källaren. Hon städade bort äckel-päckel-muslortarna i matkällaren *ryser* och jag städade tvättstugan och duschen. Jisses så skönt att ha det gjort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gå jätte bra ska du se! Självklart kommer detta vara 14 långa jobbiga dagar men då får man peppa sig själv genom att tänka på det som komma skall. Mig hjälpte det jätte mycket genom att läsa massa på viktop.se .... aldrig har jag känt mig så peppad som när man läser en massa om massa människor som genomgått denna operation. Du har en helt fantastisk resa framför dig nu! Jag mådde hemskt de 3 första dagarna på modifasten, men det vände sen! Lycka till!! ;-)

Mia sa...

Jennie: Jag är på viktop ganska ofta jag med, ganska skönt att läsa om hur andra haft det. Man känner sig inte ensam liksom.

Tredje dagen med Modifast idag. Känner mig lite matt och kallsvettas. Men det kanske är käringbrus?? ;-)