2009-02-26

Gamla brillor


Ligger och gäspar i soffan mest hela tiden, så jag var tvungen att röra på mig lite så jag inte somnar ;-) Bara skit är det på tv också. Har tyvärr hållt på att ringa runt till alla jag känner och försökt låna en släpvagn hela kvällen så jag missade "halv åtta hos mig". Själva programmet är väl sådär, men Helge Skog är klockren när han kommenterar! Hänger faktiskt inte med i några serier nuförtiden. Det är inget jag "måste" se. Jag kan lika gärna sitta vid datorn eller ligga och läsa.

Igår var det spinning och nu när vi fått upp flåset lite så är det en annan nivå på passet. Det var ny musik och lite mer motstånd och snabbare tempo. Yeeeehaaa, det gick superbra! Ska eventuellt prova BodyPump på söndag kväll också om det passar mitt i allt födelsedagsfirande.

I morgon kväll är vi ett gäng knuttar som ska på Kick Saloon i Ljusdal och käka. Det ska bli mycket trevligt. Vi blir 23 personer i blandad ålder.

Sofia hade lagt ut bilder från högstadiet där hon hade sina gamla brillor. Ha ha ha, minnena kom tillbaka. Mina första brillor var jättestora och hade ingen båge där nertill om ni förstår hur jag menar, de var i beige plast. Men sen kom de, höjdarna. De där JÄTTEbrillorna i plast. Typ "Ugglan Helge" i från A till Ö, minns ni programmet? Först hade jag ett par röda, sen köpte jag ett par exakt likadana fast blå, så jag kunde skifta glasen mellen bågarna, wow liksom.
Men sen, sen köpte jag "The Brills". Det var Clark Kentmodellen som Misan och jag skämtsamt brukar kalla dem. Skrattade man när man hade de här brillorna så åkte de tamejsjutton upp i pannan eftersom de gick så långt ner på kinden. Jag ska leta fram dem och ta en bild så ni får se, för jag har dem kvar. Tror jag har både de röda, blåa och svarta kvar, ha ha ha!

1 kommentar:

Sofia sa...

Tur att modet växlar du på brillor ;) Ska bli kul att se dom ifall du hittar dom :)
Kram.