2009-02-21

Lördag 21 februari


Bilden är från i onsdags innan jag åkte på spinning. Tycker själv att jag ser rätt slank ut. Visst är ordet slank lite kul? Det säger ofta den äldre generationen ;-) Hörde en dam säga till en annan "men Greta, vad slank du blivit". Nä skämt åsido, jag tycker om fotot eftersom jag faktiskt ser min viktnedgång rätt tydligt!

Igår njöt jag av några timmar med Gustav och Elin. Passade på att kramas riktigt mycket även om man får smyga åt sig kramar av Gustav. Han har deklarerat att "han är för stor för kramar nu" hi hi. Men Elin är väldigt frikostig med kramar om man frågar snällt.

Hämtade Elin hos S och sen åkte vi och hämtad Gustav på skolan. Styrde kosan mot bibblan där Elin och jag åt lunch och Gustav en minisemla. Ungarna lekte och vi läste lite böcker. Lånade några filmer också. Sedan hämtade vi Filip på hans skola och åkte hem till mig. Pannkaka var beställt så det var bara att ställa sig och steka pannkisar. Vi gjorde chokladbollar också, till Gustavs kalas idag.
Sen var vi även ute en stund innan ungarna åkte hemåt. En härlig eftermiddag!

På kvällen satt jag mest vid datorn och grejade med bilder innan jag intog ryggläge i soffan. Hade fullt sjå att hålla ögonen öppna så vid halv tolv var det godnatt.

Idag har jag varit på Gustavs kalas. Han fick som vanligt en resa till Gävle av mig. Det är tradition det. Åka X-tåget till Gävle, gå på leksaksaffären där G får välja en leksak, sedan på McDonalds innan vi tar tåget hem igen. Mys mys!

Nu ska jag fixa lite mat, Misan kommer hit ikväll, vi ska titta på melodifestivalen och bara ta det lugnt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med! Du ÄR så där slank och fin som du ser ut på bilden! Men jag förstår att det kan ta lite tid att vänja sig. :)

Sofia sa...

Ja, du har verkligen blivit slank :) Det måste kännas förbaskat skönt! Kram kram.

angela sa...

Ja det syns otroligt bra på fotot hur du har gått ner i vikt :)

Låter verkligen som ni har haft en toppen dag.

Hmm länge sen vi hade en fika nu.. kanske dags att försöka ragga ihop ett gäng?

Anonym sa...

SMALIS DÄR!!! :)
visst är det gött! bra jobbat!

Anonym sa...

Ja herre gud vad smal du blivit!!!

Mia sa...

Tack för alla fina kommentarer!

Angela; jag har mailat ang fika i veckan ;-)

Anonym sa...

slank var ordet!!

Sofia sa...

Har skrivit i din gästbok :)
Kram.

Anonym sa...

WOW!
Ja slank är du, VERKLIGEN!!
Grattis!
Va duktig du är !!