2009-02-08

Min helg


Igår var det lördagsfika som vanligt. Vi borde verkligen få klippkort på Finess! Varje lördag kl 12 träffas vi och ja mest surrar, fika är det minsta vi gör faktiskt. Trevligt är det i alla fall och en liten tradition som hänger kvar liksom.
Man tittar på folk, hejar hit och dit och så slinker man in i nån affär också, så brukar det vara.

Igår var Misan och jag på Järnvägs. Vi hade kunnat stanna hemma, så tråkigt var det. Det var typ 20 pers där på slutet, några fler när vi kom men de gick efter att de ätit klart. Det var två yngre killar varav den ena var helt plakat, sen var det sisådär ett 20-tal kvinnor. De flesta äldre än oss. Jag var lite sugen att gå över på Statt och kolla men Misan ville inte så vi blev kvar. Satt och drack lite vin och pratade så det var trevligt trots att det var lite folk. Hörde idag att det varit ganska lite folk på Statt också, dessutom mest yngre, så det var nog lika bra att vi inte gick dit.

Idag har jag skottat snö - två ggr - och hälsat på Gustav och Elin en sväng. Gustav var lite krasslig redan igår och idag var han så hängig att han ville sova mitt på dagen. Stackars liten. Elin babblar på och hon är jätteduktig att prata nu. Hon kan säga både R och K nu. Förut sa hon "fastel" istället för "faster" men hon är stortjej nu ju. Det påpekar hon själv också, för till hösten ska hon minsann börja i skolan, i förskoleklassen på Tallbacken. I fredags då jag var hos Uffe så var det fler barn där och vi lekte "gissa låten". Jag hummade en sång (barnvisa såklart) i mikrofonen som Elin fick i julklapp och ungarna tyckte att det var JÄTTEkul! Ha ha, ja tur att man har barnasinnet kvar ibland. Jag tyckte ärligt talat också att det var rätt så kul. Pojken som var med var nog lite för liten men vi lät honom vinna och han var så stolt över det så. Sen tyckte han att det var "coolt" att jag heter Emo, för det var ju nästan lika som honom (han heter Nemo).

I morgon är det jobb igen. Ska bli skönt faktiskt, helg är skönt, men ack så trist det vore med helg jämt. Jag gillar att jobba. Kommer ev att gå upp på heltid några veckor framöver, chefen har gått med i något projekt och då ska jag täcka upp för henne de 20% som fattas upp till heltid. Då blir det ovant att inte ha lediga fredagar, men trevligt när lönen kommer...

Nä, nu är det nattadags. Sov sött alla därute!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag gillar oxå mitt jobb!

Daarkh sa...

Avundsjuka... jag hoppas att jag en dag hittar ett jobb jag gillar så mycket att jag vill gå dit även en måndagsmorgon.