2009-02-09

Melodifestivalen

Glömde ju totalt att kommentera första deltävlingen i "Mello 2009". Ja vad ska man säga. Alcazar har jag aldrig varit förtjust i, men deras låt var klart bäst i lördags tyckte jag. Shirley Clamp som väl var något av en förhandsfavorit enligt media var inte alls så bra som hon brukar tyckte jag, nä ingen bra låt alls. Caroline af Ugglas var en outsider som vanligt, ingen låt som passar in i detta sammanhang alls tyckte jag. Men kanske är det någon som henne som skulle kunna vinna i Moskva? Jag tänker då på de låtar som vunnit de senaste åren, inga självskrivna schlagers precis.

Varför skulle Petra Mede skrika i mikrofonen och varför var hon tvungen att byta klänning mellan precis varje låt? Undrar vad de där klänningarna kostar? Liiite överdrivet tyckte jag nog.

I övrigt så var det väl som vanligt, några bra och några dåliga. Freddie Wadling var klart bäst med sin version av "alla har glömt"!

1 kommentar:

Anonym sa...

Emilia var bra Alcazar var bäst!!!