2009-02-19

Spinning


Körde med mer motstånd än vanligt igår på spinningen och det känns idag kan jag säga. Det gick bra, men rackarns vad jobbigt det var! Tycker i alla fall att det går bra och ser fram emot (kors i taket) att få gå dit onsdagar kl 19.00. Skönt att röra på fläsket.

När jag dragit på mig sportbehå, tajta träningsbrallor och t-shirt så känner jag mig dessutom rätt smal faktiskt. Annars lever ju jag i nån sorts drömvärld där jag fortfarande är lika tjock som tidigare, sitter jag på ett visst vis med t.ex jacka på så tror jag inte att det syns att jag gått ner 53 kg. Det låter säkert skitdumt, men så är det faktiskt... Har hört andra som har samma "problem" så det tar väl ett tag innan man mentalt är "i kapp" kanske. Självklart så känns det när jag rör mig att jag är lättare och smidigare men just det estetiska är det svårt att ta till sig.

I morgon är min lediga fredag. Jag ska tillbringa några timmar med Gustav och Elin, vilket jag ser fram emot jättemycket. Antagligen så ska vi väl pyssla, det brukar vi göra. Det blir väl tuschpennor och stämplar som plockas fram skulle jag tro. Ska nog höra om någon av dem vill sova över också. På lördag ska vi ha kalas för Gustav som fyller hela 9 år på måndag. Oj vad tiden går! Liten har blivit stor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Mia.
Jag tycker inte det spelar någon roll hur mycket jag än sover just nu så är jag ändå trött.
Vi var till Gävle igår. Mera snö än här men ändå känslan av att snart är det vår.
Stor kram.Ha en skön ledig fredag.

Sofia sa...

Jag har hört nån gång att man ska sätta en papperspåse med utklippta ögon och titta på sig själv i spegeln när man har gått ner mycket i vikt. Vet inte riktigt vad det ska vara bra för... Men nåt bra är det väl...
Kram!