2009-02-16

Min helg


Har varit i Söderhamn med SMC i helgen och planerat säsongen 2009. Väldigt trevligt och vi fick massor gjort. Det återstår en hel del timmar för mig vid hemsidan där information, ansökningsformulär etc ska läggas ut. Vore intressant att någon gång skriva ner hur mycket tid jag lägger ner på SMC på ett år. Det är MÅNGA timmar det vet jag, men det är ju roligt så det är inget besvär direkt. Jag kan dock ibland känna att jag har för mycket, sen är jag en sån som ofta tar på mig också, för att jag är så engagerad. Det är säkert enkelt att fråga mig för då vet man att det blir gjort. Men om alla hjälper till litegrann så blir det ju inte så mycket för enskilda personer om man säger så. Jag bestämde efter förra styrelsemötet att nu tänker jag bli bättre på att säga nej när jag ska göra saker.

En trevlig helg som sagt. Vi hade möte på lördagen, sedan lagade vi Tacos ihop och åt det och glodde sen lite på tv och surrade. Jag var inte särskilt intresserad eftersom det var mitt hatobjekt nr 2 (nr 1 är Per Gessle) Jim Carrey. Jag tycker att han är superjobbig. Jag gillar inte den humor som är i hans filmer och jag tycker dessutom att han är skitlarvig och jobbig med sitt "gummifejs". Blä.
Några droppade av vid 23-tiden för att gå upp på vandrarhemmet för att sova. Jag hakade på. Sen när mina rumskamrater kom intassande en halvtimme senare så fick vi värsta fnissanfallet och lekte lekar av typen; "gissa vilken låt det här är då" och så trallade man nåt. Moget som fan ;-)
Men kul hade vi i alla fall. Våra rumsgrannar tyckte visst att vi var högljudda hörde vi vid frukosten dagen efter.

Igår kväll var jag supertrött. La mig redan 22.30 och när det hände senast vete katten. Lägger mig sällan före 24 trots att jag ska upp och jobba.
Jag trodde jag skulle vara pigg i morse eftersom jag la mig så tidigt, men jag var lika trött som vanligt. Alltså; det hjälper inte att sova mera! Då kan jag forsätta att vara nattuggla då ;-)

Idag har det varit mycket elevbesök på jobbet. Åttorna ska på Prao nästa vecka så det är mycket frågor, skriva blanketter, lämna ut busskort m.m.

Nä, nu ska jag på ett möte här på skolan så det är dags att sluta. Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar inte heller Per Gessle. Såg du Robban Gustafssons klockrena imitation av honom på idrottsgalan?! haha
kram

Mia sa...

Maria: Jaa den såg jag. Skitbra tyckte jag. Och Robban var faktiskt BRA att sjunga, det visste jag inte!