2009-02-24

Lillebror blir stor


Oj vad lugnt det har varit på jobbet idag. Åttorna är på Prao denna vecka så det är lugnt och tyst i korridoren när det är så många borta. Jag var som vanligt stendöd i morse när klockan ringde, jag förstår inte, när det är något roligt jag ska göra så är det inga problem att kliva upp direkt då klockan ringer!

På söndag fyller min bror 40 år. Jisses vad åren går. Han var ju nyss en påfrestande lillebror som retade gallfeber på mig!
Jag minns vad han sa till mig då jag fyllde 40 år:
-Jaa syrran, nu är du mellan 40 å 50!
Skitkul att höra liksom ;-) Vi ska på Järnvägs och äta med honom på lördagkväll och på söndag blir det kaffe och tårta och överlämnande av presenten. Sen kommer han att ha fest hemma i sommar.

Igår laddade jag hem U2s nya platta som inte ens kommit ut i handeln än! Har inte hunnit lyssna in mig på den såklart, men den känns sådär. Några låtar ok andra inte. Det ryktas förresten att de kommer till Ullevi första helgen i augusti. Gissa vem som absolut ska försöka skaffa biljett??? O o o, jag vill verkligen! Undrar när de släpper biljetterna, antagligen i mars-april eller nåt sånt. Jag måste hålla mig framme där. Hemska tanke om jag blir utan biljett. Köpa på svarta börsen för hur mycket pengar som helst känns inte som ett alternativ!

Vår lokala dagstidning har lyckats schabbla bort min grattishälsning till Gustav, ganska irriterande. Den skulle komma idag (en dag försent) men istället var min fasters annons med en dag till. Hm, nu känns det ju försent om den ska vara med i morgon onsdag, han fyllde igår. Tur att jag inte hunnit betala, skulle in och göra det igår men glömde bort det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fått en award av mig för att jag tokgillar din blogg :)

Anonym sa...

Du har fått en award av mig för att jag tokgillar din blogg :)

Anonym sa...

Du har fått en award av mig :)

Sofia sa...

Ja, att man gick omkring med dessa brillor är ju ett under!!! Jag har andra bilder där jag har ännu värre glasögon. Vilken lycka det blev när jag 1988 köpte mina första linser! Fröjd för ögat kan man verkligen säga ;)