2009-04-05

Elin, Gustav,

Idag var jag till Bollnäs och träffade min lilla gumma Madde. Madde är en tjej som jag var kontaktperson åt när jag jobbade på ungdomshemmet. Hon bor nu i södra Sverige, har sambo och en liten tjej som blir ett år i maj. Madde och jag har haft kontakt under åren, främst genom telefon, men vi har även setts emellanåt. Nu var det väl sisådär en 3-4 år sedan sist. Det var så kul att träffa henne. Hon verkar må jättebra och har en jättefin dotter och en sambo som verkar helmysig. Hon är värd det! Ett maskrosbarn som verkligen tagit sig upp och är värd att må bra! Stor kram Madde om du läser detta!

Har även hunnit med ett BodyPumppass ikväll. Inväntar träningsvärken med glädje måste jag säga. Konstigt nog så tycker jag att det gör "skönt ont" med träningsvärk. Dessutom så vet man ju att man gjort rätt också! Jag kom hem rätt sent från Bollnäs och slängde bara i mig en tallrik fil innan jag åkte och tränade. Det var inte särskilt bra kände jag. Magen blev helt uppblåst och jag kände mig allmänt "nyäten" på nåt konstigt sätt. Brukar försöka äta senast en timme före träning och det får jag nog återgå till. Inte äta strax före träning alltså...

I helgen har jag även varit barnvakt. Gustav, Elin och kompisen Pontus anlände här lördag eftermiddag och vi hann med skattjakt, lördagsmys och tacomiddag. Helmysigt och underbart att få rå om Elin och Gustav lite. Elin sov i min säng och i morse låg hon och killade mig på armen, visserligen i typ 30 sekunder innan hon tröttnade, men ändå.

Bilder dyker upp i fotodagboken så småningom. Typ i morgon!

5 kommentarer:

AKP sa...

Underbart att läsa om Madde. Vet inte vem hon är men det värmer i hela mig och tårarna kommer när jag läser. Ibland går det verkligen rätt väg här i livet!!
Glad för hennes skull =))))

Susanne sa...

Wow! Lördagsmys, skattjakt och tacomiddag! Värsta lyxen! Sånt borde man ha oftare! :-)

Marion sa...

Vad härligt att läsa om Madde, hoppas allt ordnar sig för henne!

Madde S sa...

Åh, nu blev jag alldeles tårögd av det du skrev om oss.
Det var jätte roligt att träffas och jag hoppas att det inte går lika lång tid till nästa gång.
Det är så kul att vi har fortsatt ha kontakt efter att jag flyttat, det betyder jätte mycket för mig :-)
En stor KRAM från mig till dig.

catja sa...

Så jäkla häftigt att läsa om dina spinngpass och bodypump som du knappt gjort anant i ditt liv. Snacka om kämpaglädje. Vill bara gratulera!

kram /catja