2009-04-16

Gustavs dag

Idag har Gustav och jag varit i Gävle. Han får alltid en resa dit i födelsedagspresent. Vi åker X-tåg, går och köper leksak och äter på McDonalds. En riktig mysdag!

Det blev riktigt spännande på vägen ner till Gävle. Pga spårarbete så var det buss mellan Ljusdal och Bollnäs. I Järvsö stod Polisen och vinkade in bussen. Oooops, det hade visst gått lite fort. Chauffören klockades för 67 km/h på 50-sträcka. Gustav tyckte att det var spännande med poliserna. Själv blev jag mest irriterad på chauffören, han blev arg på polisen och kallade honom "Jävla gris" och drog igång nåt om att "nu blir det dyrt för staten, för om inte jag är i tid till Bollnäs så måste vi köra ner passagerna till Gävle för tåget kan inte vänta" bla bla bla
Det är väl bara att inse att han HADE kört för fort?!? Orka tjafsa liksom?

Gustav är nu 9 år. På vägen till Gävle så pratade vi om ditten och datten och jag frågade hur det går i skolan osv. Då berättade han att det finns en tjej i klassen som heter Felicia som han tycker är söt.
-Jag har sagt det till henne också...
Jag sa att jag tyckte Gustav var modig som sa det och att Felicia säkert blev jätteglad! Sen berättade G också att en flicka som heter Inez hade frågat chans på honom men att han svarat
-Nej, jag är kär i Felicia
Gulligt gulligt tycker jag!

När vi sitter på McDonalds så ser vi plötsligt att Felicia går förbi med sin mamma. De var också i Gävle. Gustav blev alldeles till sig och höll verkligen tummar och tår att de skulle åka med samma tåg som oss hem. Det skulle de. Gustav och Felicia satt bredvid varandra först, men sen blev nog F lite blyg och satte sig bredvid sin mamma. Vi hade lite fika kvar sedan nerresan och en bulle som jag sa tt ungarna kunde dela på. Gustav delade och sa sedan gentlemannamässigt;
-Felicia, här får du den största halvan!

Gustav förklarade att man vet att man är kär, när det pirrar i magen och man blir glad när man ser den man är kär i.
Åååå detta är så gulligt tycker jag. Det riktigt syntes hur det lyste om Gustav när Felicia var i närheten. Vi har haft en jättemysig dag!
Bilder från dagen kommer i fotodagboken under helgen!

I morgon blir det resa till Gävle igen, ska ner och träffa lite gamla kursare från SYV-utbildningen. Käka lunch och surra lite... Tar tåget även i morgon, det var så skönt att slippa köra bil!

Hittade detta test hos Nina , testa ni med!
54 words

Speedtest

1 kommentar:

Marion sa...

Vad sött sagt av en nio åring!