2009-04-07

Ny stass

Sitter på jobbet och längtar ut i solen. Det gnistrar så fint i snön utanfrö mitt fönster, det ser ljuvligt ut. Tror faktiskt att jag ska sätta mig ute en stund på lunchen. Idag klockan 16 ska jag på lönesamtal. Förväntar mig inget särskilt, det blir väl nån hundring max skulle jag tro. Även om jag blivit lovad att bli kompenserad eftersom jag ligger så långt efter övriga i arbetsgruppen. Men men, nu är det ju svångrem som gäller här i kommunen så det blir väl inte många kronor gissar jag. Vad det än blir så är det välkommet i alla fall! Det märks i plånboken att jag jobbar bara 80% nu...

Jag har förresten anmält mig till en utbildning i höst också. Grafisk design, inriktning tidningsdesign heter kursen och är på MittUniversitetet i Härnösand. Det är en distanskurs på halvfart med tre obligatoriska sammankomster. Anmälan är inte lika med att jag ska gå, det beror helt på hur det ser ut vad gäller sammankomster. Under vissa perioder har jag så mycket på jobbet att det är svårt att hinna med något samtidigt. Det vore kul att gå kursen i alla fall...


Har äntligen hittat nya mc-kläder. De gamla är ju "lite" för stora om man säger så. Var lite orolig att jag skulle stå där utan utrustning när det blev dags för hojpremiären, men nu har jag slagit till på ett Jofamaställ i goretex. Provade herrstorlek men då var byxorna för korta i benen till mina giraffben och jackan var för lång i ärmarna och för bred över axlarna. Damstorlek beställdes hem och det satt som en smäck som Laila Bagge brukar säga. Perfekt. Bra pris också, inte helt fel...

Inga kommentarer: