2009-04-28

Trafikfara?

Oj nu var det längesen!

I helgen åkte jag till Gävle. Vi stod först på Handelsboden och surrade med folk, värvade medlemmar och bjöd på korv. Mycket knuttar ute i farten för det var riktigt fint väder även om det blåste rejält. Efteråt åkte jag en sväng till Rörberg och kollade när instruktörerna blåste runt banan inför säsongen. Jag hade tyvärr bil eftersom jag hade en massa grejor med mig. Inkvarterade mig hos Lasse i Sandviken och vi satt på hans altan och njöt av solen några timmar innan det var dags att göra sig iordning. Det var pubkväll på Bishop Arms och det var väl ett 15-tal som kom ungefär, trevligt trevligt. Efter det så gick Lasse och jag vidare till Helt Enkelt. Där var det väl sådär enligt mig. Det är väl aldrig kul att komma på ett nytt ställe där man inte känner en kotte. Det var dessutom PACKAT med folk så man fick köa hur länge som helst till baren. Vi var hemma vid tvåtiden på natten.

På morgon hände denna traumatiska ;-) händelse; jag hade sovit med linserna i, vilket aldrig brukar vara något problem. Men vid 5-snåret vaknade jag och hade ont i ögonen så jag tog ur dem. Det var dagslinser så de var bara att kasta. När jag sedan vaknade "på riktigt" så gick jag glad i hågen för att ta på mig mina glasögon.
Jag hade inga med mig!
Jag har typ knappt ledsyn! Eller jo, det har jag såklart, men ser så pass dåligt att jag inte får köra bil utan glasögon. Jag ser definitivt inte vägskyltar och inte kändes det direkt trafiksäkert att köra hem. Men vad gör man? Man kan ju inte ringa någon som blåser ner och levererar mina brillor direkt. Jag körde småvägar hemåt och det gick rätt sakta kan jag säga. I Bollnäs körde jag in på Prix för att handla. Ser en blå bil i ögonvrån och hör en röst som skriker "ser du ingenting du?". Jag såg ju inte vem det var, herregud... personen var ju hela 10 meter bort för jössenam. Men det var i alla fall min kompis Birgitta som jag hade mött på parkeringen och hon hade vinkat som en galning men jag såg ju såklart inget. Hahahhaa.
Jag tog mig hem, men detta vill jag inte göra om kan jag säga.

Söndag kväll hade vi filmkväll hemma hos mig och vi mumsade på rabarberpaj och tittade på Australia. Säger än en gång; Hugh Jackman får komma och sova över hos mig PRECIS när han vill! ;-)

Igår var jag på Vintergatan hela dagen. Efter jobbet så körde jag hem Triumphen till Flax som är så snäll och hjälper mig att byta olja och sätta dit mina nyinköpta värmehandtag. På lördag bär det nämligen iväg till Gävle igen, då är det motorcykelns dag och det vill jag inte missa!

Inga kommentarer: