2009-04-12

Ny vårgarderob

Hemma igen efter några härliga dagar i Sundsvall. Mamma och jag har bott på First Hotell Strand sedan i fredags. Vi brukar alltid åka bort när det är påsk. Vi har tagit det lugnt hela helgen, i fredags var vi till Birsta och shoppade. Igår gick vi på stan. Ingen hysterisk shopping igår precis, vi satt och drack vin och tittade på folk ganska länge också. Träffade pappas frus dotter Lotta, hon jobbade på sin salong. Jättekul att ses, det var säkert 4-5 år sedan sist. Det blir inte att vi träffas efter att pappa dog och Lottas mamma flyttade tillbaka till Sundsvall.

Det var jättelite folk på hotellet. Igår la mamma sig för att vila och jag satt i godan ro nere i foajén och filosoferade i säkert två timmar. Drack kaffe och läste lite DN och andra dagstidningar. Underbart att känna lugnet.

Jag har shoppat en hel del. Insåg för ett tag sedan att jag 1. inte har någon vår/sommarjacka, 2. har dåligt med underdelar inför våren (skulle även behöva en kjol). 3. behöver nya trosor, de gamla ramlar av mig. Nu har jag både nr 1, 2 och 3!
Bilder finns i fotodagboken om man är nyfiken. Fotodagboken är förresten uppdaterad typ 2 veckor bakåt, så klicka er bakåt om ni vill ha 100% koll på mig och mitt liv ;-)

Nu lägger jag mig i min Sit on it och läser söndagsbilagorna tror jag. Tänker inte resa mig därifrån förrän det är ABSOLUT nödvändigt!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Vilka mysiga bilder :) Den där jeansjackan, var den från Kappahl? Jag har nämligen kollat på en liknande, men den kostade runt femmhundra spänn!
Kram.

Mia sa...

Konsten i foajén var helt fantastisk! Mycket tilltalande...Gillar dina soffor! Jag har också en likadan, den där modell oversized. Fast min är sliten och ful nu pga katter!

Kram

Anne sa...

Vad roligt att få tokshoppa sådär som du gjort.Jag måste återigen säga att du verkligen klär i din nya frisyr.Du ser yngre ut.

Nu har jag varit med på två hojturer i helgen.I går frös jag bara lite och iförrgår inget alls :).Har du testat ännu?
Kram

Madde S sa...

Nu är vi på bättringsvägen iallafall.
Vad mysigt ni har haft det :-)
Blir lite avis...bara lite...hehe
Kram