2010-01-15

Fredagkväll

Jag däckade i soffan vid åtta ikväll efter en mer än hektisk vecka. Har jobbat med kursuppgiften att redesigna ett tidningsmagasin vilket inneburit sena kvällar hela veckan. Igår blev jag bjuden på middag hemma hos Cissi med familj innan vi satte oss och jobbade.
Jag bestämde mig för att ta ledigt från skolarbetet ikväll. Konstigt nog så har jag hållit det också, har öppnat dokumentet en gång bara för att kolla lite, men stängde det snabbt igen ;-)
I morgon ska vi jobba och göra det sista + skriva ut. Jag har några bilder jag ska lägga in, sedan är jag helt klar. Jag är nöjd. Faktiskt. På söndag åker vi till Sundsvall för examination och sedan är kursen slut. Skönt, även om det varit väldigt roligt också. Jag har lärt mig massor!

Idag har jag fått håret färgat och klippt. Visst är det märkligt, när man upptäcker att håret är för långt så måste man klippa det NU. Inte om två veckor, nä NU! Tur jag har Eva ;-)
När jag hade långt hår (förra året) så klippte jag mig kanske två gånger per år. Mest för att det inte skulle bli så slitet.

Är faktiskt inte alls sugen på att spara till långt hår igen. Jag har bra frisyr på det viset att man inte behöver stå i timmar och fixa till håret på morgonen. Jag strör på Osis "Dust it" i hårbotten, lite muldingpaste och så spray. Klart. Behöver inte föna och greja... De här produkterna använder jag just nu:

3 kommentarer:

catja sa...

Vet inte men tkr bara du får snyggare och snyggare frisyr. Gillar den här med lite kortare och bus i nacken och lite lång "lugg". Skönt att inte heller behöva hålla på med att föna och trixa så mycket.

God Fortsättning på det nya hår-året! :D

Maria sa...

Du är attans snygg i barret!! Passar dig verklligen! och bilderna vid Ljusnan är ju "breath taking"
Kram

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.