2010-01-10

Tjejfest

Igår hade jag en liten tjejkväll här hemma. Vi var nio tjejer som drack vin, åt ost och kex och andra godsaker och pratade. Vi spelade även spel. Först två omgångar ”med andra ord” och sen ett spel som hette Våghals. Det fanns svarta och vita kort, de svarta var ganska ”våghalsiga” och ofta något man skulle göra. Jag råkade ut för följande:

1. Ring upp valfri person och prata nonsensspråk, prata till personen lägger på luren. Du får inte svara om personen ringer upp igen.
Jag ringde min kompis Tomas men han svarade tyvärr inte. Klockan var rätt mycket så jag vågade inte ringa nån annan. Jag valde Tomas eftersom jag hade en känsla av att han skulle vara helt med på noterna... Han skulle säkert ha pratat nonsensspråk han med haha...

2. Skicka följande sms till två personer: Luktade det inte lite avlopp hemma hos dig sist?
Jag skickade till Misan och Jennie (som hade dragit på Järnvägs). Fick en massa frågetecken till svar från Misan. Hahhahahha

3. Skicka följande sms till två personer: Jag är bjuden på swingersfest, har du lust att följa med. Du tycker ju om att dansa.
Skickade det till D och till min bror. D svarade omgående; ”eeeh swingersfest… är du säker på att det är dans???? Hahhahha, han var med på noterna i alla fall. Min bror svarade inte och sa senare att han inte riktigt hade förstått sms:et. För er som inte visste det så är swingers=partnerbyte

4. Skicka följande sms till två personer: Om polisen kontaktar dig så säg att jag var med dig mellan 00.30-01.30 igår. Jag berättar mer sen.
Det skickade jag till Tomas och Stefan. Stefan svarade i morse: Vad har du nu råkat ut för?
Tomas svarade inte men ringde idag och då låtsades jag låta helt bedrövad och han lät riktigt bekymrad. Hahhahahhahhahah

Karin fick ett kort där det stod att hon skulle skicka sms till någon och skriva ”jag har funderat på det här länge, du liknar verkligen en clown”. Hon skickade det till sin sambo och han blev nog väldigt konfunderad. En superrolig kväll som ni förstår!

Idag har jag och Cissi pluggat. Jag satt först själv med min nedrans tidningsdesign i ca 3 timmar innan hon dök upp. Vi avslutade inte förrän vid 21. Pust! På söndag har vi vår examinering och det är mycket kvar att göra, inte minst finjusteringar och korrigeringar. Det kommer att bli många sena kvällar denna vecka!

2 kommentarer:

Marion sa...

Muahahahahahaha!
Undrar vad jag själv skulle tänka om någon ringde och pratade nonsens sådär ;-)
Kul spel!

Emma sa...

*asg*