2010-12-24

30-dagarsutmaning - dag 11 - Mina syskon

Vad jag vet så har jag bara ett syskon. Min lillebror Uffe. Född 1969 när jag var 4 år.

När jag var liten så inbillade jag mig att Uffe inte var min helbror. Vilken konstig inbillning! Undrar varför jag kom på nåt sånt dumt? Uffe var inte lik vare sig mamma eller pappa, så det var nog därför. Jag var väldigt lik pappa när jag var liten. Nu när Uffe är vuxen finns det dock inga tvivel vem som är hans far ;-)

När min farfar dog så dök det upp en halvbror till pappa och faster när det var dags för bouppteckning. De hade ingen aning om hans existens. Det var en rätt jobbig tid för dem såklart, för det blev rättegång och farmor fick vittna. Halvbrodern påstod då att farmor ska ha vetat om honom och att han och farfar haft lite kontakt under åren. Så pappa och faster fick dela arvet med honom. Jag har alltså en farbror som jag aldrig har träffat. Har aldrig ens sett ett foto på honom.

Inga kommentarer: