2010-12-16

30-dagarsutmaning - dag 6 - min dag

Idag har dagen sett ut såhär för mig:
9.00-11.00 filmvisning för hela kommunens nior (och några åttor) på Rio-biografen i Ljusdal. Det var jag och min kollega Kristina som kom på att vi skulle ge eleverna detta i julklapp eftersom vi hade pengar kvar på våra konton. VI visade filmen "Freedom Writers" som handlar om en skola där det går elever från olika gäng och det blir konflikter etc. Bra film.

Efter bion så åkte jag och hämtade omslagen till mina almanackor från tryck.

Lunchade därefter med Anna-Lena på Pens (thairestaurang) och sen var det dags att åka till tandläkaren. Jag hade tid för operation av en av de tänder jag har rotfyllt under hösten. Det gick bra. Bättre än väntat. Gjorde inte ont alls. 1,5 timme tog det. Åkte direkt hem efteråt. Kände mig helt slut så jag la mig på soffan och sov i två timmar. Jag fick instruktioner av tandläkaren att jag inte fick äta något förrän bedövningen släppte. Jag fick dispens att ta ett glas fil vid 16-tiden dock, tack och lov. Åt gröt till middag, lättuggat.

Ikväll har jag fixat lite, jag har:
- bakat fyra rulltårtor
- gjort Mozartkulor
- fixat klart alla almanackor

Hann även med en kopp gott George-kaffe från nya maskinen. Har slöat lite i soffan också och nu är det strax dags att sova.

Inga kommentarer: