2010-12-09

30-dagarsutmaning - dag 1 - presentera mig själv

Jag föll för trycket - älskar oväsentligheter och listor på värdelöst vetande. Så, här får ni veta lite om mig

Jag är döpt till Eva-Marie Olsson, men har typ aldrig kallats för Eva-Marie, utan det blev Mia från jag var liten. Sedan kom min fina fröken Ulla Fredriksson på namnet Emo (mina initialer) från årskurs 1. Jag är född den 1 januari 1965, fyller alltså 46 snart. Har inte särskilt mycket ålderskomplex. Jag har en yngre bror Uffe, född -69. Min pappa dog i februari 2001, mina föräldrar skildes när jag var 14 år. Min mamma och jag har jättefin kontakt. Jag är född och uppvuxen i Ljusdal, som ligger i Hälsingland. Jag bodde ett år i Bollnäs, men annars har jag varit Ljusdal trogen hittills.

Jag har bland annat jobbat som kontorist, budbilschaufför, transportledare och behandlingsassistent innan jag "kom på vad jag ville bli när jag blev stor". Så jag läste på Umeå Universitet i tre år och tog examen som Studie- och yrkesvägledare, vilket jag jobbar som nu.

Jag är singel. Tyvärr måste jag säga. Skulle gärna vilja hitta en livskamrat. Jag är heterosexuell, så kvinnor göre sig ej besvär hihi...

Jag är en tjej som tycker om att ha många järn i elden. Vet inte om det är en flykt från något, men jag gillar det i alla fall. Jag kan å andra sidan trivas lika bra i tv-soffan med en filt också. Men hur som helst så är jag engagerad i många olika saker, föreningar bland annat. Jag har även en liten firma men den är lite på sparlåga. Jag gör lite tavlor och smycken samt jobbar med grafisk formgivning.

Några av mina intressen är: Fotografering (kameran är nästan alltid med), stickning, läsa, lyssna på musik m.m. Sommartid lever jag mer eller mindre på någon av mina två motorcyklar. Det brukar bli sisådär en 1500 mil på en sommar!

Tja, vad ska man berätta mer. Jag är ganska impulsiv av mig, är ingen velmaja. Ser jag något jag vill köpa så gör jag det. Funderar inte så mycket innan jag tar beslut, på gott och ont. Ofta går det bra, men ibland hade det kanske varit bättre att tänka efter liiite innan... Jag har ett ganska tydligt kroppsspråk, även det på gott och ont. Det syns nog ganska väl om jag inte tycker om något/någon. Jag kan ibland även bli misstolkad pga mitt kroppsspråk. Jag kanske visar något men menar något annat. Svårt att förklara.

Jag anser mig vara omtänksam och uppskattar mina vänner och familj oerhört, men är nog dålig på att säga det tyvärr (det är vi nog lite till mans).

Jag ÄLSKAR att fika och sitta och surra om allt och inget. Skulle lätt kunna göra det varenda varenda dag!

Inga kommentarer: