2010-12-29

Stockholm

Sitter i soffan med en kopp te, kom hem från Stockholm ikväll. Mamma och jag har varit där på en liten nöjestripp.

Måndag: Vi anlände vid 11, gick till hotellet och checkade in. Blev faktiskt rätt besviken på hotellet. Ganska nergånget och slitet. Frukosten var också "sådär". Vi bodde på Scandic Sergel Plaza som visst är ett 4-stjärnigt hotell? Hm....
Hur som helst, vi tog tunnelbanan till Östermalms torg, åt lunch på Japanska restaurangen Edo och besökte Saluhallen. Kändisspotting; Niklas Hjulström

Vi promerade tillbaka till city i värsta snömodden. Vet de inte vad PLOGNING är i Stockholm? Det var vidrigt jobbigt att gå för fötterna bara gled iväg liksom. Blä!

På kvällen åt vi riktigt gott på restaurang Grill på Drottninggatan. En av Sthms finaste krogar. Dyrt men värt pengarna! Det var lite häftigt för vi fick ett bord precis bredvid där de stod och grillade köttet. Det var kul att iakkta kocken i arbete!

Igår så var vi först på Etnografiska museet, det var trevligt, men ingen jättehöjdare. Deras fik var dock väldigt trevligt ;-)
Sen åkte vi till Östasiatiska muséet och tittade på utställningen med Terrakottaarmén, det var riktigt intressant. Jättemycket folk var det. Vi gick lite på stan på eftermiddagen också. På kvällen var vi på bio; Tron Legacy 3D. Det är nåt visst med 3D, I like it! Filmen hade otroliga effekter och var bra, men kanske ingen film jag vill se igen.

Idag har vi gått på stan men vi var rätt nöjda så vi tog det lugnt, satt länge och fikade och så där. Roligt att bara sitta och iaktta människorna som strömmar förbi också.

Idag stötte jag ihop med två från Ljusdal på hotellet och i måndags kväll satt en kille från Ljusdal på Grill när vi kom dit. Tänk hur det kan va....

Detta har jag shoppat:
Värmefilt (ska testa den strax, jag är ju en fryslort)
Tyllkjol, Indiska
Tekula, Indiska
Bruna jeans, Flash
Senapsgul kofta, Flash
Ögonskugga Mac mörkrosa
Strumpor, Lindex

2 kommentarer:

maria sa...

Testa Nordic light nästa gång, prisvärt och bra tycker jag!

Renée Breig sa...

Hej fina!
Såg ditt mess om värmefilten - sorry att jag inte svarade..

Jag kommer över ngn dag och fikar och checkar in din nya filt :-)

Sköt om dig och GOTT NYTT ÅR!!
Kramar
R