2010-12-09

Nespresso

Hektisk vecka. Gymnasieinformation på alla skolor i kommunen måndag, tisdag och onsdag. Massor av folk, mycket frågor, visa vägen, komma ihåg allt med nya gymnasiereformen som drar igång 2011. Pust. Men sååå roligt!

I tisdags jobbade jag dock i Bollnäs. Jobbade till tjugo i sex. Sen åkte jag runt och letade en ny matberedare eftersom min från -83 sa goodbye i helgen. Hittade ingen i Bollnäs men i lilla Ljusdal fanns det precis en sån som jag ville ha. En som kan riva, skiva och hacka, punkt slut. Inga extragrejor som mixer, citruspress etc. No way Jose!

När jag ändå tittade på matberedare så inspekterade jag även kaffemaskinsortimentet. Jag har funderat ett tag på en Nespresso. Alltså en sån med "portionsampuller". Hittade en som jag tror skulle passa mig. Med separat mjölkskummare, I love latte och cappuccino! Det får bli min julklapp till mig själv :-)
Sen följer ju George Clooney med också har jag sett på tv-reklamen, så det är värt varenda krona hihi!

På lördag är det fotografering. Mycket att tänka på...
Vilka kläder?
Med eller utan glasögon?
Helkroppsbild eller bara ansiktet? Halvkroppsbild?
Vilka skor?
Mycket eller lite smink?
Smycken?
I-landsproblem kanske, men senast jag var till fotografen så var jag 7 år, hahhahaha .
Så det är inte bara det här ;-) Men det blir nog bra det hela...

Inga kommentarer: