2010-12-17

Jul och så

Årets första julbord inmundigades i går på Växbo Krog. Smaskens. Hälsingegymnasiet bjöd, vi var 25 personer. Hela personalstyrkan utom en person tror jag minsann...

Igår kväll var jag hem till H, en kille som jag egentligen inte känner annat än via Misan. Vi var åtta personer som smaskade i oss lite av varje som han hade fixa till. Fint hus, gott tilltugg, trevliga människor och dessutom en snygg och trevlig värd! ;-)

Jag kom på en sak idag angående julen. När jag var liten så hade min faster och även andra "äldre" alltid ett sånt där paket torkade fikon i ett fruktfat. Jag tyckte de där fikonen såg läskiga ut, jag visste liksom inte riktigt vad det var. Det som slog mig idag var att under alla alla år som de där fikonen fanns under julen ALDRIG såg någon äta av dem! Hm... var det samma paket fikon under alla år. Var de bara skådebröd tro. Viktiga frågor såhär på småtimmarna ;-)

Inga kommentarer: