2010-12-04

Recept

Indonesisk kycklinggratäng

Det här behöver du till 3-4 portioner:
1 grillad kyckling alt 1 kycklingfilé/person
1 stor paprika
3 dl grädde (gärna mellangrädde)
1 krossad vitlöksklyfta
1 msk sambal oelek
1 dl mango chutney

Så här gör du:
Sätt ugnen på 225 grader. Tag av skinnet och dela kycklingen i mindre bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitar och paprika i en ugnssäker form. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, sambal oelek och chutney. Häll det över kycklingen. Gratinera i 20 minuter tills rätten fått fin färg.
Servera med kokt ris.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hihi, ser ut att vara kopierat från mig? Jag har nämligen ett precis likadant recept på min sida! :-)

Linda sa...

Haha! SJÄLVKLART var det ok! Förväntar mig inte alls att man ska skriva var det kommer ifrån för jag har ju själv fått det från någonstans och jag är inte så bra på själv att skriva ut källan!

Men visst är det en toppenmaträtt?!