2008-08-06

1,5 vecka kvar av semestern!

Redan onsdag? Bara 1,5 vecka kvar av semestern, stöööön!

Igår var det sista gången på Sigge Hills "Jukebox" i Hudiksvall. Misan och jag åkte ner och Tomas anlände från Gävle med lite jobbarkompisar och annat. Kvällens hemliga gäster var Sven Zetterberg (suverän) samt Nisse Hellberg. En kanonkväll som vanligt. Måste komma igår detta nästa år när jag gör våra mc-turer, inga roliga turer de tisdagar det är Sigge i Hudik, no no!

Idag har jag ägnat mig åt I-landsproblem; försökt bli av med fula skäggstrån på hakan, ryckt upp maskrosor på min gårdsplan samt sytt in lite kläder. Ja ni märker ju vilka oerhörda problem jag har här ;-) Har även hunnit beställa ett nytt framdäck till Triumphen.

Har lite pysselidéer som jag vill testa. Tänkte försöka göra lite tavlor, inget målande, nä nä. Jag tycker om ord och text, men kan inte kalligrafi och sånt. Men att få till ord eller texter på en tavla borde jag väl klara. Ska verkligen ta mig i kragen och inte ha så bråttom och "hafsa" som jag brukar, så kanske jag kan få fram en liten testtavla så småningom, för att se om det är något som går att sälja.

Mamma och jag var på en liten shoppingrunda igår också. Hittade en jeanstunika för 85 kr. Inte illa! Mysbyxor inhandlades också eftersom de gamla snart går två varv runt mig. Storlek 48/50, undrar hur längesen jag kunde ha det? Har under veckan träffat två personer som jobbar på samma arbetsplats som mig och båda har frågat "hur blev det, fick du göra någon operation?" Eeeh, jaa och jag har gått ner 32 kg, syns det inte... skulle jag vilja fråga. Ja, de kanske inte tänkte på det bara. Jag ser inte på andra om de går ner eller upp i vikt så jag ska väl inte klaga. Men jag menar, över 30 kg...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det syns ju verkligen hur väl som helst på dig att du gått ner MASSOR. Thomas sa en dag när vi for förbi dig på köpingen att du snart tynat bort helt :-D Kram

Mia sa...

Jennie: Mja, tyna bort vette f-n... hi hi... Men visst är det kul att det syns!

Men lååångt kvar än tills jag når målet! /Mia

Anonym sa...

Klart att det syns... jätteväl juh!

De måste ha dålig syn dina kolleger!