2008-08-12

Shopping!

Inget särskilt har hänt sedan sist mer än jag tillbringade morgonen igår på toaletten. Hm. Har ju inte haft några problem alls med dumping efter operationen. I söndags hade vi styrelsemöte här hemma med SMC Gävleborg. Jag hade gjort pastasallad med kyckling och skinka samt grönsaker. Inget av det som var i var "nytt" för mig. Gjorde även en tzatziki som man kunde ha till. Jag vet inte om jag börjar bli laktoskänslig kanske. Men igår morse vaknade jag i alla fall klockan 6 och det var till att ila på toa direkt. Suck. Fick i mig gröt till frukost men sen sprang jag på toa hela förmiddagen. Åkte till Gävle och Rörberg senare och det blev några toastopp efter vägen också :-( Idag verkar magen ok igen, skönt.

Hann även med att gå på stan igår innan det var dags att bege sig ut till banan. Vad kul det är att köpa kläder! Jag har sagt till mig själv att jag inte ska köpa något eftersom det är onödigt. De kommer ju ändå att vara för stora om några månader (förhoppningsvis). Men igår var jag på Indiska i Gävle. Såg en tunika som jag bara måste ha. Jag har inte kunnat ha Indiskas kläder sedan de slutade med "Maharani" som var lite större kläder. Döm om min förvåning när XL var för stort och jag nu kunde ha stl L. Leendet var stort i provrummet kan jag säga!
Köpte även en klocka igår. Har länge sagt att jag vill ha en STOR armbandsklocka. På Nian i Gävle fanns det nedsatta skitsnygga klockor, så jag slog till direkt. Några badbomber från Lush "råkade" också hamna i en liten fin påse.

Idag ska jag och kollega K äta lunch på "Nyfiket". Det är en restaurang i Kommunhuset. De har precis bytt ägare och vi är lite nyfikna på utbudet. Det var tidigare vegetarisk restaurang, men nu finns det visst lite av varje... spännande!

Datorn ska lämnas in idag också. Men jag har en laptop så jag kommer att kunna kolla mail och blogga ändå. Någon uppdatering av fotodagboken blir det dock inte på ett tag. Lägger in lite nya bilder idag innan jag packar ihop datorn!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du menar att klderna är för stora om några månader och inte för små;) Har jobbat hela dagen idag så i kväll är jag ju ledig... typiskt! Har du msn`??

Mia sa...

Jennie: Jaa självklart menar jag "för stora"... hm. Ibland är inte huvudet med!

Vi var nog 20 knuttar på Condis ikväll. Trevligt, trevligt!

Msn har jag, skickar dig min adress så fort min dator är tillbaka och jag har din mailadress!

Anonym sa...

Vilken cool klocka! Gillar de stora siffrorna. *vill ha* ;-)

Anonym sa...

Hej...

Vi var ute med hojen igår på en tur till Uppsala. Naturligvis var d tnågon som återigen öppnade hela himlen. Ett himla regnande när vi är ute :).
Vad kul att du fyndade i Gävle. Vi far med små killarna till Rullis imöra.
Stor kram och tack igen för dina tips. Kul att språkas vid.