2008-08-21

Jä-la dator!

Är det något här hemma som bara SKA fungera jämt, så är det datorn!
Förra veckan lämnade jag in den efter att den börjat stänga av sig själv och det kom upp meddelanden om att "det virtuella minnet är slut" osv...
Igår hämtade jag den. De hade bytt grafikkort samt gått igenom den och ändrat några inställningar. Äntligen! Tänkte jag. Tror ni dator j-ln fungerade? Näää, den är fortfarande hur seg som helst och att öppna PhotoShop är inte att tänka på. Jag uppdaterade gympaföreningens hemsida igår eftersom terminen börjar nästa vecka. (Tack och lov att jag hann göra detta...) Idag ringde jag datafirman och sa att jag tänkte komma tillbaka med den. Så i morgon blir det en riktigt stressig morgon. Jag ska hinna lämna in datorn, framhjulet till Triumphen (ska byta däck) samt hämta kollega E i Delsbo kl 7.45 för att vara i Hudiksvall till 8.30.
Å jag som är så morrontrött! :-(

Har nu jobbat nästan en vecka. Det är jätteroligt att det kört igång igen. Jag ser verkligen fram emot hösten. Nästa vecka blir ännu roligare, för då kommer ju eleverna tillbaka. Jag har världens bästa jobb!

Maten? Ja det fungerar hur bra som helst. Har gått ner 35 kg även om det nu går ganska långsamt. Det är elva veckor sedan jag opererade mig, så jag ska verkligen inte klaga. 30-40 kg trodde läkaren att jag kunde gå ner med hjälp av operationen "och om du vill gå ner mer så får du kämpa". Jag ska fanimej kämpa! Femton kilo till skulle jag vilja gå ner, dvs -50 kg. Jag SKA fixa det! Nästa vecka ska jag börja på gympa, försöka få upp flåset lite. Jag har otroligt dålig kondis. Det ska det bli ändring på nu!

Och nu; *trumvirvel* tadaaaa!
På söndag klockan 20.00 blir det premiär för Ljusdals Brobio i Ljusdal. Jag ska definitivt dit. Om det är någon av er som läser som vill dit så hör av er så gör vi sällskap!

Inga kommentarer: