2008-08-07

Loppis-runda

I morse blev jag nästan monster-tant! Det var inbokat en återträff med den viktgrupp jag var med i tidigare. Torsdag 7 augusti kl 08.00 stod det prydligt i min almanacka att det var dags. Kändes väl inte sådär jättekul att kliva upp kl 7 på semestern, men men... Åkte glad (nåja) i hågen dit och gick till receptionen för att betala. "Det är ändrat till torsdag den 14:e" säger kvinnan i luckan. Eeeeh, jaha? Jag har inte fått något besked om det??? Näe, de måste ha missat att ringa er, för det är fler som har varit här. Så det var alltså bara att vända hemåt. Skitkul... not! Det som var bra var att jag när jag kom hem satte mig vid datorn och har nu sparat ner alla mina favoriter som jag bokmärkt i Explorer. Ja, det är några hundra länkar kan jag säga! Nu är de sparade i ett word-dokument. Datorn måste lämnas in för nu jädrar är den huuuur seg som helst och att jobba i PhotoShop är inte att tänka på.


Mitt på dagen var det fika med lite trevliga tjejer och söt-Jordan på bilden här ovan var också med. Herregud vad jag fikar mycket. Ibland bara en slät kopp, idag passade det bra med lunch, så det blev en sallad.

Lotta var lite rastlös såhär sista veckan på sin semester så vi hade pratat om att hitta på något idag. Sagt och gjort, vi åkte på Loppis-runda i Färilaskogarna. Under färden ringer min mobil och det visar sig vara Anne som ringer och gissa hur förvånad jag blir när hon säger att hon är i Ljusdal!!! Vi har aldrig träffats eller pratat förut, men har följt varandra ganska lång tid. Hon och hennes Robban har ju "blivit med motorcykel" så de var ute på en tur i regnvädret. Det var verkligen synd att jag inte var hemma Anne! De skulle vända hemåt igen och jag tipsade om en rolig väg samt ett trevligt fik. Fick senare ett sms och det hade varit blött på vägen hem. Kan tänka mig det, usch...

Nu ikväll har jag varit på invigningen av Carina och Lilleannes nya lokal på f.d biografen Röda Kvarn i Ljusdal. Oj vad snyggt det var där. Mycket folk och massor av nya prylar i butikerna. Jag köpte två kuddfodral till kökssoffan...

Inte nog med det, jag har även hunnit med att titta på film: Se upp för dårarna... Oj, vad jag har hunnit med mycket idag. Jag måste nog sätta mig och lägga upp fötterna nu ;-)

1 kommentar:

snöstjärna sa...

Mammas sötnos! =) Fler fikan måste hinnas med ;) Sen börjar du ju jobba! hehe. Råkade shoppa lite jag med, hade inte tänkt det .. men ja ;)