2008-08-26

Nya brillor - igen

Bara så ni vet så är fotodagboken uppdaterad med massor av nya kort. Bl.a från Jamtli och så ett gäng bilder på Gustav och Elin... :-)

I april så köpte jag nya glasögon. "köp två betala för ett par". Jo tjena, läste man det finstilta så var det ju bara vissa utvalda (ofta fula) bågar som erbjudandet gällde. Men hur som helst så blev det ju ändå rätt billigt. Jag fick två par märkesbågar för 5.000:-.

Efter operationen så har ju även ansiktet blivit smalare, så det ena paret glasögon är helt enkelt inte så snygga på mig längre. Dessutom så är de för stora och riskerar att ramla av när jag böjer huvudet framåt. När jag gick in till optikern för att justera glasögonen fick jag beskedet att de har 3 månaders garanti. Så nu får jag ett par nya bågar helt gratis!

Det var lika svårt även denna gång att hitta några som jag gillar. Så nu behöver jag er hjälp. Vilket par av dessa tre ska jag ta?

Nr 1. Plommonfärgade plast



Nr 2. Lika som de ovan, men dessa är bruna


Nr 3. Svarta metall med plastskalmar

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sjöbos röst går till nr 2 :-D

Lenis sa...

Jag gillar lila, så min röst lägger jag på nr 1.

Anonym sa...

De plommonfärgade! Det tog fram både färg och form i dina ögon. Nr 1 alltså.

Anonym sa...

Nr2 är helt klart bäst (enligt mig dådå) men nr1 är inte långt efter.

Sofia sa...

Jag fastnade direkt för nummer 1.
Kram.

Anonym sa...

Min röst går på nr 1. Snyggast helt enkelt!

Anonym sa...

Håller med, nr 1 ska du ha!

Anonym sa...

Nr 1 om du ska ha något av de paren. Nr 3 är fruktansvärt fula på dig.

Anonym sa...

De första. Jag tycker nämligen att hela du är lite "plommon". :) :) Snyggt till ögonfärg, hårfärg och din personlighet. Iaf den du förmedlat via webben!

angela sa...

Gillar 1:an och 2:an och om jag måste välja nån av dem så blir det nog 2:an.
Brunt går med så många andra färger