2008-08-09

Bokutmaning

1.Vilken bok läste du senast?
Håller på att läser "Frälsaren" av Jo Nesbö

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Tror jag ska ta "Midvinterblod" av Mons Kallentoft

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Hm, det har jag faktiskt ingen aning om men ska jag gissa så är det nog mest manliga...

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du “nu har jag en fjärdedel”, “en tredjedel”, “hurra hälften” kvar o.s.v.?
Näe, jag tänker aldrig på sånt

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Läser ofta bokrecensioner, men faller också lätt för snygga omslag. Hittar jag en författare jag gillar så köper jag gärna flera böcker

6. När blir en bok för lång?
När den är dålig eller trögläst

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Läser aldrig böcker på engelska, men det vore kul att testa

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Påven Johanna

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Absolut, är den inte bra efter 2-3 kapitel så byter jag!

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Deckare

Inga kommentarer: