2008-08-24

Datorn är tillbaka, men jag var tvungen att formatera om den 3 ggr innan det blev nån ordning :-(
Nu får jag inte till det med antivirusprogrammet så jag undviker internet för tillfället. Inga program finns ju heller så jag kan inte redigera bilder eller uppdatera hemsidan förrän allt är i ordning igen. Vill få ordning på antivirus m.m innan jag börjar lägga in program. Idag har jag inte tid, dagen idag ägnas åt en 8-åring nämligen! :-)

Helgen?
Jag har haft syskonbarnen här hela helgen förutom igår på dagen då jag åkte hoj.
I fredags ringde lilla söta Elin 5 år och frågade "fastel, fål jag sova hos dig inatt?". Gounge! Klart hon fick...
Inte kan faster säga nej när Elin för första gången pratar i telefon med mig. Hon vill aldrig prata i telefon, med någon, men nu har det tydligen släppt. Hon var nog lite avundsjuk, för det var bestämt att Gustav skulle sova här lördag och då skulle hon minsann också få egen tid med faster.

Jag har njutit av varje sekund med både Elin och Gustav. Det är så sällan de är här nuförtiden, när de fortfarande var en familj så åkte jag förbi minst 2 ggr i veckan och träffade ungarna.

Just nu sitter Gustav och tittar på "Svampbob fyrkant". Vi har ätit frukost och Gustav undrade vad jag åt "för äckligt" (jag åt havregrynsgröt)...
Igår byggde Gustav Lego medan jag slappade i soffan. En riktig myskväll som avslutades vid 23-tiden då vi båda var supertrötta. Vi ska nog hämta Elin lite senare och kanske åka och hitta på något tillsammans vi tre. De är som hund och katt ibland, det kallas väl syskonkärlek? ;-) Jag tror det är skönt för dem att vara ensamma ibland. Jag kommer ihåg vad otroligt arg jag kunde vara på Uffe. Han var verkligen en riktig "pain in the ass" ibland. Retade gallfeber på mig. Jag tyckte han var jättedaddig, 4 år yngre som han var.

Å ikväll blir det brobio!

Inga kommentarer: