2008-08-18

Så börjar allvaret igen...

Då var det slut på semestern då...
Gissa hur mysigt det var att kliva upp i morse? Regnet smattrade mot rutan, ögonen gick knappt att öppna och det var kallt i mitt lilla hus. Usch vad det bar emot, men upp kom jag!

Lärarna har kickoff idag i Forsa, så jag är i princip helt ensam förutom en städerska. Ganska segt. Eleverna börjar ju inte förrän nästa vecka. På eftermiddagen ska jag dock på ett möte inne i Hudiksvall så då händer det lite i alla fall. Tänkte smita in lite tidigare och kika in en snabbis på Indiska först. Det får man väl göra på arbetstid va? ;-) Jag åt faktiskt upp min matlåda på typ 15 minuter, så jag har nog tillgodo ändå...

I helgen blev det lite hojåkning och så tjejmiddag hos Ann-Louise på lördag kväll. jag blir jämt så trött när jag åker hoj en hel dag så jag satt och kurade under en filt och gäspade mest hela kvällen. Igår var jag, Uffe och min faster med man ut och åkte lite uppåt min farfars hemtrakter. Vi tittade på farfars föräldrahem och var in i Sjöändan och träffade en man som är släkt på något sätt - tror han var kusin med min farfar. Där fick vi veta en massa om min farfars mamma, som hade 12 syskon. Vi ville ta reda på detta medan det finns någon kvar att fråga. Jag menar, snart är det bara jag och Uffe kvar och vi vet inte så mycket. Faster funderar på att släktforska, det vore ju jättekul om hon gjorde det. Själv känner jag inget intresse av att släktforska faktiskt. Har så mycket annat att stå i...

Ringde datafirman idag och förhoppningsvis får jag min dator i morgon. Grafikkortet var trasigt och så var det nåt mer de hade gjort också. Har massor av bilder som ska läggas ut i fotodagboken, från Jamtli och lite annat också...

Inga kommentarer: