2008-08-25

Operation

Jaha, då var det dags för nästa operation. Den 9 september ska jag göra en artroskopi i höger knä. De ska skrapa menisken och förhoppningsvis så slipper jag låsningarna i knät efter det. Pirrigt, är lite orolig att jag ska få ryggmärgsbedövning, har fått för mig att det gör väldigt ont nämligen. Jag sövs hellre om man säger så.
Så nu blir det kryckor ett tag igen då...

Idag var sista dagen jag jobbade i Forsa. Det var ju första dagen i skolan idag för alla elever så det var lite jippo ute på skolgården direkt på morgonen. Inga lektioner idag.
På förmiddagsrasten så mötte jag tre tjejer i nian och en av dem sa:
- Jag är lite bitter...
- Jaha, varför det då, är det inte kul att ha börjat nian?
- Jo, men Kerstin (läraren) sa att du ska sluta och vi tycker att du är bra!

Hur glad blir man inte när man får höra sånt? Det är så sällan man får feedback från elever. Jag blev verkligen jätteglad!

Datastrulet fortsätter... Jag har letat och letat i alla mina skåp, men min Officeskiva är helt väck. Måste ha lånat ut den och inte fått tillbaka den :-(
Sånt är ruskigt irriterande. Lånade ut dvd:n Forrest Gump också, den har jag fortfarande inte fått tillbaka. Tror ni jag minns vem som lånade den??? Knappast...
Så om nån har min Forrest Gumpfilm eller Officeskiva; ge hit! ;-)

Ja och så var det ju brobio igår. Det blev en riktig succé. Det kom ca 150 personer bärande på stolar. Ett gäng grabbar hade släpat dit en 3-sitssoffa! Först fick vi se en kortfilm gjord av en kille från Ljusdal. Sedan var det "Broarna i Madison County". Har sett den flera gånger, men den är ändå så himla bra varje gång.
Kallt blev det att sitta där på bron, trots filt och varmt te. Men tänk att sitta under stjärnklar himmel och se Meryl Streep och Clint Eastwood i den romantiska scenen när de dansar i köket. Underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter underbart med Brobio! Jag vill också!!

Lycka till med operationen, hoppas knät bli bra.

Anonym sa...

Brobio låter superkul. ser fram emot bilder *hint hint*

Ryggmärgsbedövning tycker jag låter hemskt, har alltid tyckt det!!!