2008-09-21

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...


Hemma igen efter några stärkande dagar i Funäsdalen. Underbart!

Lugnt och fridfullt. Har andats fjälluft och njutit av underbara höstfärger. Solen har tittat fram då och då också. Förutom det så har jag gjort av med en smärre förmögenhet (lätt överdrift) på butik Flava i Funäs. Där har de så fina saker så det är omöjligt att gå ut tomhänt. Tänka sig... jag kom ut bl.a med en ljusstake... Ja jag hade ju ingen sådan förut! *superironisk*

Förresten, har ätit förmodligen Sveriges dyraste röding också på restaurang Veras. Tvåhundratrettiofemriksdaler. Grillad röding på några råstekta potatisar, två sockerärtor och lite paprika. Not worth waiting for!


I lördags åkte vi till mysiga Röros. Strosade runt lite och där fick jag ett av mina första bakslag efter operationen. Vi började med att fika. Jag var sugen på något riktigt smaskigt och hade totalt missat att det var lunchdags. Det fanns mycket gott att välja på, en krämbulle låg där med en stor lapp som det stod "MIA" på, hehe.... Krämbulle är nyttigt som fan, det visste ni va?
Två tuggor krämbulle, sedan; nääää... Det gick inge bra, fick ont i magen. Summan av kardemumman; ingen lunch... och på två tuggor krämbulle klarar man sig inte långt. Jag blev yr i skallen och helt groggy. Oj, det var visst 4 timmar sedan jag åt. På Domus i Röros fanns pizzaslicar och nåt annat som dröp av fett. Nej tack.
En banan fick det bli. Det hjälpte, faktiskt.

Några är nyfikna på dejten. Jo, vi har sms:at i helgen ;-)
Han har varit på resande fot, hälsat på vänner och varit i annat land.
Jag har räknat ut det såhär: jag ska till Sundsvall till helgen med tre tjejer. Resan bestämdes innan min knäoperation. Resan har temat "Shopping".
Hm... mitt knä gillar inte för mycket shopping... än...
Så jag tänkte höra om A hade lust att ta en fika. Vad svaret blir kan väl tänkas bli upptakten (eller nertakten) till dejthistorien...

To be continued

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du haft det härligt!

Anonym sa...

Jag har aldrig varit i fjällen men har förstått att det är nåt alldeles särskilt. Måste försöka ta mig dit nån gång.

Spännande med "A", ser fram emot fortsättningen!

Anonym sa...

Hej! det var ett tag sedan. Vad kul med dejten. Jag håller tummarna för att det bara blir bättre och bättre. Vi har inte åkt hoj på evigheter och känner att det väl snart är dags att vintra in. Jag fryser ju så förbannat på hojen om det inte är 25 + grader ungefär. =)

Hoppas ditt knä blir helt återställt och jag blir chockad när jag ser hur mycket vikt du tappat. Käre värld.Du måste ju investerat i en helt ny garderob.
Jag är lite sugen på dina smycken. Ska kika mera senare.Ett armband i svart och vitt såg jag men det var sålt. Har du något mera på G?

Stor kram Anne