2008-09-30

Höstlöv

Ang karlar och dejter och män och pirr och bultande hjärtan och... ja sånt där ni vet... Jag tycker det är oerhört svårt när jag inte kan läsa av personen i fråga. När det känns helt neutralt. Är inte så tuff så jag frågar heller. Mespropp = jag!
Nä, nu avvaktar jag och ser om intresse finns hos motparten för någon fortsättning. Helt ok om det inte blir så. Jag orkar inte vara den som tar initiativet hela tiden...

Igår blev det en lång arbetsdag. Jag åkte hem vid 15.30 för att sedan återvända till skolan inför föräldramöte, så jag var tillbaka igen vid 18. När klockan var 21.30 stod jag fortfarande ute på skolgården och pratade med föräldrar! Ikväll är det föräldramöte igen, denna gång för åk 8.
Utanför mitt fönster på skolan spelar just nu eleverna brännboll bland gula och orangea höstlöv. Hösten är så fin tycker jag, färgerna sprakar och liksom exploderar i ett fyrverkeri. Sen när löven ramlat av är det bara fult.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja håll karlarna på halster! ;-)

Sofia sa...

Precis, var lite oåtkomlig ett tag. Vet att det är ett knepigt "spel" det där, men det funkar - ibland :)
Stor kram din smalis :)

Anonym sa...

Låt honom ta nästa steg, det låter som en bra idé. Humlan

Anonym sa...

Typiskt karlar, håller med ovan att du ska låta honom ta steget. Jag lovar dig att det dröjer inte länge så har du honom i hasorna, hi hi!!!