2008-09-28

Rapport från helgen

Har haft en mysig och trevlig helg i Sundsvall. Druckit mycket vin och ätit god mat. Träffat A och shoppat...

När vi anlände så gick vi direkt till Bakfickan som är ett café på en innergård, och verkligen ett jättemysigt ställe. Där köpte vi vin och satt och babblade i säkert två timmar. Kan man ha det bättre på en fredageftermiddag?

Vi återvände till hotellet och gjorde oss iordning för restaurangbesök. Vi passerade en italiensk restaurang som hette Invito och vi chansade och gick dit. Vi fick vänta en bra stund på att få bord, men vad gjorde väl det, då rann det ner ännu lite mer vin i strupen. Jag beställde pasta och det var jättegott, men magen protesterade så jag åt inte mycket. Antagligen var det brödbiten jag tog till maten som inte mådde bra där nere i magen, dumt av mig!

Lördagen ägnades åt shopping för de andra tre. Jag shoppade en stund, men sedan skulle jag träffa A! Vi hade bestämt att ses på Ming Palace där de har "Sveriges godaste Pekingsoppa" enligt A. Jodå den var väldigt god. Trevligt trevligt hade vi, samtalet flöt på och ja, han ser trevlig ut och är det också. Han har väääldigt fina armar ;-) Ja, om man nu tittar på sånt, vissa tittar ju på rumpor, ögon, läppar etc... Hur som helst, har ingen lust att skriva något mer om detta nu, sker någon "förändring" så lär ni få veta det...

Igår var vi på en restaurang som heter Cave. En libanesisk restaurang med suveränt god mat! Oj vad vi åt. Eller ja... det är ju en märklig känsla att se 2/3 av maten ligga kvar på maten och känna att det helt enkelt är stopp. Men jag mår bra och väljer vad jag vill äta, jag lägger ju hellre potatisen åt sidan än lammkorvar eller himmelskt god auberginröra t.ex. Vi gick förbi Bishop Arms på vägen hem, mycket folk och gott vin även där!

Jullan, jag har ställt en fråga till dig i min fotodagbok ;-) (klicka på bonusbilderna från i helgen)

Idag blev det en liten shopping i Birsta också. Men jag fick ont i knät, så jag vilade mest. Kände mig ändå inte särskilt shoppingsugen, måste spara pengar till andra utgifter denna månad.

Bilder från helgen finns i fotodagboken

Nu är det söndag kväll, jag ska snart förflytta mig till tv-soffan och har inga planer på att förflytta mig därfrån än på några timmar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du haft en toppen helg! Härligt!

snöstjärna sa...

Så fin du var på kortet innan utgången!!! Så vacker!! Låter som du haft en toppen helg! *kram*

Anonym sa...

Ja alla drakar som är utplacerade runt om i Sundsvall vet jag väl inte så mycket om mer än att företag sponsrar dessa drakar.Det är väl reklam/utsmyckning antar jag. Lite rolig sådan tycker iaf jag!
Härligt att ni hade det bra här i Sundsvall.

Anonym sa...

Håller med om att kortet med randiga tröjan var jätte bra!

Vad härligt att åka på weekend med kompisar. Bor man i Sthlm så åker man alldrig nånstans tyvärr!