2008-09-24

Dags att röra på fläsket!


2006


2007


2008

Ovan bilder på mig och mina kollegor i FramtidsLjus de senaste tre åren. Sista bilden är tagen för 2 veckor sedan. Jo, nog har jag och fler än mig förändrats allt. Vissa har gått ner och andra har gått upp i vikt... ;-)
Bara kvinnor i personalstyrkan, det är inte många killar som jobbar som studie- och yrkesvägledare i övriga Sverige heller faktiskt.

I morse var jag på en ny skola. En friskola i kommunen som köper våra tjänster fr.o.m i år. Det var åttorna jag träffade och det gick jättebra. Lite tysta var de, men efter ett tag så lossnade det. Jag körde lite allmän SYV-info, lite om vad som krävs för att vara behörig till gymnasiet osv. Man kör på rutin såna gånger, det där har jag rabblat så många gånger så det är inga problem.

Idag tog jag beslutet att köpa träningskort på Pace Gym i Ljusdal. Jag har haft kort där tidigare, men har inte tränat något sedan jag gjorde illa knät i fjol. Måste se till att jag tränar upp knä och ben nu, jag behöver stabilitet i det eftersom korsbandet är av. Pratade med tränaren på gymet och vi bestämde att träffas nästa onsdag kl 14.00. Han ska försöka sätta ihop ett program åt mig där jag dels tränar knät så bra som möjligt, samt stärker övriga kroppen. Ryggen känner jag verkligen att jag behöver träna. Tvåtusen spänn kostar kortet, men det får kosta. Jag behöver detta känner jag. Sen kommer jag att börja på "Lättmotion" istället för gympan som blev inställd. Vecka 42 börjar jag på den. Nästa vecka har jag nämligen föräldramöte precis den dagen. Ska försöka fortsätta med promenaderna också.

När jag läser vad jag precis skrivit här ovanför så kan jag inte annat än höja på ögonbrynen. Är det verkligen jag som planerar allt detta?
Jag, som legat i soffan och tittat på tv samtidigt som jag haft några bullar och kanske en godispåse bredvid?
Ja, det känns faktiskt som en nystart det här. Operationen har hjälpt mig till att komma igång och nu får jag inte tappa greppet. Jag känner mig motiverad och vill verkligen röra på mig för att må ännu bättre. Att tappa en massa kilon räcker inte, jag måste träna också.

Drömscenariot:
Lättgympa tisdagar
Träning på Pace onsdag + fredag
Promenad minst 2 ggr i veckan

Vi får se hur det går....

4 kommentarer:

Jerry sa...

Det är en fröjd att läsa dina ord! Bra jobbat!

Millan sa...

Vad "duktig" du är, tjejen!
Helt rätt tänkt!
Och du?
Mera bilder, mera bilder, mera bilder!!!!

*fnissar*

Kramelikram!

Humlan sa...

Hm, bilder är läskigt, men visst är det kul att se att somliga av oss tappat en hel del...Hipp hurra för oss!

Anonym sa...

Ja nog syns det allt. Både på dig och andra!!!

Du kommer att fixa gym, gympa och prommisar jättebra Mia. Det kommer att rasa ännu mera kilon av dig.

Kram