2008-09-12

Lappsjuka

Det går sakta framåt vad gäller knät. Jag stapplar på här hemma, det går ganska bra förutom i trappor. Då gör det ont.

Får en smärre släng av lappsjuka också, jag har varit hemma så mycket i sommar efter den förra operationen så nu har jag noll tålamod med att sitta stilla. Igår bytte jag gardiner i sovrummet. Strök dem i omgångar för att slippa stå på benet för mycket. Sen bytte jag överkast också och fick lägga på mitt nya supersnygga från Indiska i turkost och brunt. Det blev hur fint som helst. Bildbevis finns i fotodagboken...

I morgon hoppas jag på att vi ska återuppta vårt lördagsfika. Vi är några tjejer som har som tradition att fika på Konditori Finess på lördagar kl 12. Men det har varit uppehåll över sommaren. I morgon tror jag vi drar igång igen. Tyvärr har ju en i gänget flyttat, tror inte att hon åker 30 mil för att träffa oss. ;-)

Nästa helg åker jag till fjällen, närmare bestämt Funäsdalen. Min faster och hennes man har ställt sin husvagn där, liksom tidigare höstar. Jag åker upp till min faster på torsdag kväll. Ska bli skönt att insupa lite fjälluft. Det är så otroligt vackert där med alla höstfärger. Var där i fjol ungefär samma tid också. Här är några bilder från dess!Flatruet bl.a. Otroligt vackert!

Idag stod det i tidningen att Mötesplatsen har en singelträff i Järvsö nästa helg. Hm... hade kanske varit något att gå på. Är inte nåt för sånt egentligen, men nån gång ska väl vara den första. Bara tanken på "Speeddajting" på Finlandsfärjan får mig att bli anti. Men är man i grannbyn så kan man ju åka hem om det är tråkigt...
Men nu är ju jag i fjällen dårå... Sen är det väl inte jättekul att gå dit heller med mitt knä. Inte för att jag är nån discogudinna, men ändå.

Fick en kommentar på förra inlägget. Att jag borde ha varnat för en äcklig bild. Hm, ja kanske det. Men jag tyckte inte att det var så farligt. Mitt knä med 4 ganska små plåster med blod på. Men det är såklart en tolkningsfråga. Jag gillar ju INTE bilder på spindlar, skalbaggar etc. Inte ska ju folk sluta lägga ut foton på sånt bara för det. Men... jag kanske skulle ha varnat då... Ska tänka på det en annan gång... Bilden är borta i alla fall, men den ligger kvar i fotodagboken...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul att du har ont men det är ju på väg åt bättringsvägen iallafall!! Härligt att åka till fjällen! Har du lust att ta en fika på måndag eller tisdad? Är ledig båda de dagarna :)

Anonym sa...

Skit snyggt överkast!

angela sa...

Blev verkligen snyggt med överkastet. :)