2008-09-04

Ny skola...

Idag har kollega K och jag suttit och planerat. Eller ja, jag flexade rejält i morse. Åkte på lab för att ta prover inför knäoperationen på tisdag. Kom dit ca 8.10 och det var massor av folk. Hur seeeegt gick det inte då?
Efter en timme hade de hunnit med 6 personer! :-( Jag kom inte därifrån förrän 9.30. Suck... Det är lite lustigt att se hur människor beter sig i ett väntrum e.dyl. En del (främst damer) börjar skruva på sig, rätta till kläderna och håret samt hänga handväskan på axeln när det är 3-4 nummer kvar till deras tur. Andra sitter och pratar med bänkgrannen och muttrar om vilken lång tid det har. Sen finns det såna som jag, som försöker ägna tiden åt att läsa en sliten Året Runt eller något reklamblad från en lokal akupunktör eller nåt...

På eftermiddagen idag har jag besökt min "nya" skola. Det är en freinetskola som heter Tallbacken. Jag ska ha åttorna där, de har ännu ingen klass 9. Förhoppningsvis ska jag få åttorna att börja fundera på vad de vill och kan. Nästa år går de i nian och då är det dags att eventuellt söka till gymnasiet. Fick ett väldigt bra mottagande, mycket tack vara att jag känner ena läraren en del sedan förut. Känns jättebra att börja där. Jag kommer ju inte att jobba på själva skolan till vardags, utan åker dit när det är vägledarinsatser på gång. Lite gymnasieinfo kommer det att bli osv.

I morgon blir det endera en shoppingsväng till Birsta i Sundsvall eller så blir det klippning av häck. Har en man som hjälper mig med häckklippningen och han vill gärna klippa i morgon "om det inte regnar". Ni kan ju bara gissa vilket av alternativen jag röstar på??? Nästan så att jag hoppas att det blir regn i morgon ;-)

Ikväll är det gympa igen, sen blir det uppehåll några gånger efter knäoperationen. Känns skönt att röra på fläsket!

Inga kommentarer: