2009-03-27

Fredag


Vilken härlig dag det ser ut att bli idag. Strålande sol på blå himmel. Själv drar jag mot Valbo och Ikea bl.a om en stund. Behöver lite underkläder och Ikea är ju aldrig fel. I Valbo finns ju en hel del klädaffärer också så det blir lite sån shopping också har jag tänkt.

Har haft en fullspäckad vecka på jobbet med gruppvägledning med åttor. De kommer tre och tre och vi pratar om betyg, framtid och så får de säga något positivt om varandra. De får också fundera på några bra egenskaper om sig själv. Vissa tycker att det är jättesvårt, "det är inte bra på någonting" eller "jag kan ingenting". Man kan undra om detta beror på att de aldrig får höra något positivt hemma. Tragiskt isåfall. Men jag säger bara "been there, done that".

I helgen vet jag inte riktigt vad det blir. Det beror lite på om jag blir kvar i Gävle över natten eller inte. Tänkte hysa in mig på Tomas soffa, fast han vet inte om det än. Om han nu inte har några andra planer vill säga. Isåfall tänkte jag gå på stan i morgon och sedan åka hem på eftermiddagen. Om filmen "Män som hatar kvinnor" går i Gävle så kanske jag går på den. Jag missade den när den gick här hemma nämligen. Alla säger att den är så bra så jag vill gärna se den.

1 kommentar:

angela sa...

Hoppas du får en trevlig dag/helg i Gävle :)